Andivi izobraževalni panel digitalne regulacije
Izobraževalni panel smo za eno od srednjih šol pripravili Andivi demo panel digitalne regulacije. Za njih smo pripravili preprost a zanimiv sestav, v katerega smo vključili razne module (med njimi nekaj naših lastnih): U-DDC 1.0, U-MIO 2.0, Andivi TRC termostat, U-MS (mail server za pošiljanje mailov), tipke za simulacije, prikazovalnike (displaye) za sledenje spremembam parametrov, potenciometre za simulacijo delovanja ali simulacijo stanja itd.
Kako poteka predstavitev? Bodisi v obliki predavanj in diskusij, bodisi tako, da smo tako mladim kot tistim bolj zrelim vselej na razpolago, da jim pokažemo delovanje sistemov ali jim svetujemo pri projektih.
Del panela prikazuje, kako deluje inteligentna hotelska soba, ki zajema pametno kljuko z RFID bralnikom brezstičnih Mifare kartic, kartični odložilnik (stikalo za varčevanje z energijo), ki ob stiku z Mifare kartico sklene razsvetljavni krog oziroma prostoru omogoči aktivno električno omrežje, ter pametni Andivi TRC termostat. Slednji je opremljen z inteligentnim termodinamičnim algoritmom, s pomočjo katerega se sistemi, priklopljeni nanj (talno ogrevanje, stropno hlajenje, radiatorji, ventilatorski konvektorji, klima itd.), samodejno prilagajajo v optimalne nastavitve glede na nastavljeno temperaturo. Na ta način sistem preko termostata samodejno varčuje z energijo. Več o sestavu si lahko preberete na naši strani o 360° Rešitvi za hotelske sobe.
Vse vrednosti, kako delujejo izhodi v odvisnosti od vhodov, se bodo dale nastavljati preko webServerja. Na primer: učenec bo tipko povezal na digitalni vhod 1, nato bo rekel: digitalni izhod 1 povežem na prikazni panel, kjer bo zasvetila LED lučka. Učenci bodo nato lahko v webServerju parametrirali funkcijo digitalnega izhoda oziroma tipke.
Na Andivi demo panelu bodo učenci lahko:
- povezovali tipkala z digitalnimi vhodi krmiljenja,
- povezovali digitalne izhode s prikazovalnim panelom (displayem),
- testirali Modbus komunikacijo in delovanje v povezavi s prostorskim regulatorjem (Andivi TRC),
- povezovali prostorski regulator Andivi TRC s prikazovalnim panelom (stopnje hitrosti, ventili, okenski kontakt, kartični odložilnik …)
- priklapljali vhode/izhode,
- merili,
- opazovali vedenje sistema,
- primerjali vrednosti,
- preko potenciometrov spreminjali nastavitve temperature na termostatu,
- nastavljali temperaturo na samem termostatu,
- preizkušali delovanje RFID bralnika,
- opazovali delovanje kartičnega odložilnika oziroma tako imenovanega stikala za varčevanje z energijo ter
- testirali morebitne lastne ideje.
Pomembno je, da so učeči se skozi ves čas izobraževanja aktivno v stiku z doganjanjem na trgu, tako v panogi, v kateri se izobražujejo, kot tudi izven nje. Dobro je, če se že tekom šolanja spoznavajo z izdelki ter možnostmi, ki jih ti ponujajo, saj bodo na ta način hitreje in bolj učinkovito reševali probleme znotraj šolskih, pa tudi projektov kasneje, na delovnih mestih.
Trg, sploh tuji, ponuja skorajda neskončne možnosti pri kombinacijah izdelkov, zato je pomembno, da znamo prepoznati vrednost tudi v slovenskem znanju, v slovenskih izdelkih, ki marsikje ponujajo inovativne in dobre rešitve.