Po spletu smo pobrskali, kakšne so izkušnje hotelskih gostov z termostati v hotelih, in naleteli na nekaj ocen, ki so jih gostje hotelov zapisali na strani TripAdvisor, popularnem turističnem portalu, na katerem ljudje z drugimi delijo svoje izkušnje s hoteli, nastanitvami, osebjem in pogosto tudi z opremo hotelskih ter ostalih nastanitvenih objektov:
Nastanitveni objekti imajo določene posebnosti, ki jih moramo imeti v mislih tako pri oblikovanju kot pri izboru opreme. Zavedati se moramo, da opremo vsak mesec uporabljajo številni gostje, zato je dobro, da oprema ne le dobro izgleda, temveč tudi, da je kakovostne izdelave.Hotelski gostje so nagnjeni k temu, da so še prej kot na pozitivne pozorni na negativne izkušnje. V teh primerih zna ocena in opis slabe izkušnje na turističnem portalu o poškodovanem, nedelujočem, slabem termostatu ali neprijetnih temperaturnih pogojih v hotelski sobi, kot so: prevroča soba, prehladna soba ali moteče pihanje, marsikoga celo odvrniti od rezervacije hotelske sobe. Hotelski gostje ob takšnih fotografijah in informacijah takoj pomislijo, da v sobi ne bo primerne temperature, ne udobnega okolja, v katerem bi se počutili prijetno, kjer bi se dobro naspali. Če termostat ne deluje, kot bi moral, bo morda neprijetno pihalo iz ventilacije, ali pa bo nihala temperatura.
Nenazadnje lahko slaba ocena na portalu, kakršen je TripAdvisor ali Booking, po nepotrebnem močno zniža povprečno oceno hotela, na osnovi katere se gost orientira in odloča za rezervacijo.Kot lastnik, direktor ali vzdrževalec hotela (oziroma nastanitvenega objekta na splošno) bodite v ogib neprijetnim situacijam pri izboru termostatov pozorni na:
preprostost uporabe,
jasnost izbirnega menija (preglednost, velikost črk in številk),
kakovost izdelave,
preprostost vgradnje,
ustrezne pogoje (T, vlaga; nekateri termostati dobro delujejo zgolj v zelo omejenem temperaturnem območju),
garancijski rok,
podporo in servisne storitve prodajalca/integratorja termostatov.
Življenjsko dobo termostata lahko znatno podaljša hotelski sistem (kakršen je na primer “Andivi 360° Rešitev za hotelske sobe“), sestavni del katerega je kartično stikalo za varčevanje z energijo. To je poseben kartični odložilnik, ki ob odhodu gosta in odstranitvi hotelske kartice za dostop v hotelsko sobo iz njega prekine električno napajanje. To pomeni, da stikalo po odstranitvi kartice po nekaj deset sekundah od gostovega odhoda samodejno izklopi razsvetljavne kroge ter ugasne tudi vse naprave, povezane na termostat (klimatsko napravo, ventilacijo itd.), le izbrane naprave pa pusti vključene (na primer hotelski hladilnik). Na ta način se ne le prihrani veliko energije, temveč se tudi sistem in posamezne komponente sistema zavaruje pred preobremenitvami. Močnostni vklopniki termostata tako niso neprestano obremenjeni, kar podaljša življenjsko dobo termostata.
Pri tem je vredno pomisliti na multiplikacijski učinek, saj se varčevanje v vsaki hotelski sobi dogaja 24 ur na dan. To upravi hotela neprestano pomaga zniževati stroške za energijo, kar je ključno, posebej v dobi, ko so cene energentov zelo nepredvidljive.
Termostati serije TRB so digitalni termostati na dotik (kapacitivni). Po funkcionalnostih so osnovni model, z njimi lahko krmilimo 3-stopenjske ventilatorje (2- ali 4-cevne sisteme), in sicer neposredno ali preko Modbus povezave, nekateri modeli delujejo tudi preko Wi-Fi povezave. So tanke oblike in tako bolj popularni v novejših, modernejših objektih.
V seriji TRC so bolj zmogljivi termostati, s katerimi lahko prav tako lokalno ali preko Modbusa krmilimo ventilatorje, talno gretje, stropno hlajenje, consko ogrevanje/hlajenje, VAV in VRV sisteme ter ostale hladilne in ogrevalne sisteme. TRC termostati so robustne izdelave, s preglednim in jasnim menijem ter preprosto uporabo.
Termostata pri povezavi v sistem, kakršen je “VIA sistem za upravljanje z zgradbo“, sploh ni treba več montirati na steno v hotelski sobi. Namesti se ga lahko v elektro-omarico, skupaj z ostalo krmilno opremo, temperaturo in ventilacijo v sobi pa se lahko nadzira in upravlja kar preko aplikacije na pametni tablici, pametnem telefonu ali prenosnem računalniku.
Seveda tehnične rešitve ne zadostujejo, opremo je treba redno vzdrževati. Zato je pomembno predvsem, da imate vzpostavljen dober sistem vzdrževanja, zelo pomembno pa je tudi, kakšne poprodajne storitve vam je pripravljeno nuditi podjetje, ki vam je prodalo in/ali vgradilo termostate. V podjetju Andivi na vso opremo nudimo 2-letno garancijo, tako med kot po izteku garancijskega roka pa zagotavljamo 24/7 tehnično podporo integratorjem ter lastnikom in vzdrževalcem objektov, v katerih so nameščeni naši termostati.